ЗМІ: «ПЦУ» чинить тиск на румуномовних вірян УПЦ і займається «вербуванням»

Так званий «Румунський вікаріат ПЦУ» був створений ще 27 липня 2019 року, проте до цих пір він був «вітринною» структурою, і до нього не ввійшла жодна зі 127 румуномовних парафій УПЦ на Буковині. При цьому, представники «ПЦУ» чинять тиск на румунські парафії та насильно «перетягують» до новоствореної структури, а румунська діаспора в Україні взагалі готова дзвонити в усі дзвони, аби не допустити підміни і незаконних переходів громад. Про це повідомляють «Vesti.ua».

«Насправді цей вікаріат віртуальний, в ньому немає жодного румунського священника, ані будь-яких парафій», — розповідає священник Димитрій Попеску, який служить у невеликій молдавсько-румунський парафії ім. Петра Могили в Києво-Печерській Лаврі.

Пильну увагу до румуномовних громад у «ПЦУ» стали проявляти відразу після її створення, ще взимку 2019 року. Тоді «архієпископи» новоствореної церковної структури, за підтримки місцевої влади, зібрали прес-конференцію, на якій гарантували громадам УПЦ, в тому разі якщо вони перейдуть до «ПЦУ», збереження мови богослужінь тощо.

Про старт щільної «роботи» зі священниками розповіли  «Vesti.ua» в Румунській Православній Церкві. «Їх намагаються втягнути у свою структуру. З боку “ПЦУ” чинять сильний тиск на священників і мирян, щоб наповнити вікаріатство, і це може привести до створення конкуруючих румуномовних структур в Україні», — зазначив співрозмовник. За його словами, румуномовна діаспора має намір звертатися в Бухарест і до Румунської Православної Церкви за підтримкою, а також заявити про свою причетність до УПЦ.

У свою чергу в прес-службі Чернівецької єпархії УПЦ заявляють, що Румунія побоюється загарбницьких дій з боку «ПЦУ» щодо своєї діаспори в Україні.

«Це і не діаспора зовсім, а повноцінні члени українського суспільства — саме їх залученість в процеси зараз бентежить “ПЦУ”. Румунські та українські села на Буковині перемішані, і сусіди-румуни дуже часто приходять допомагати своїм одновірцям з громад УПЦ, де відбуваються рейдерські захоплення храмів, — зазначили в прес-службі Чернівецької єпархії. — Останній приклад — конфлікт у селі Михальча в Старожинецькому районі: румуни прийшли на допомогу громаді УПЦ».

Більше того, конфлікт підігрів місцевий «священник» від «ПЦУ» Віталій Данелюк, який висловився про «розпалювання міжнаціональної ворожнечі». «Ситуація загальна для регіону: коли в селі Товтри була схожа ситуація (поліція зрізала замки з храму), з боку загарбників звучали фрази на кшталт “румуни, їдьте в Румунію”. Як бути з такою позицією, неясно: Епіфаній і Зоря [очільник і єпископ “ПЦУ”] демонструють наміри створити румунський вікаріат, а на місцях відбуваються приклади “зворотного любові”», — зауважили в Чернівецькій єпархії.

Священник Димитрій Попеску підтвердив: «Румуномовних віруючим комфортно в УПЦ, саме в церкві вони знаходили відраду, коли закривалися румунські школи, коли просувалася позиція говорити тільки українською. Там шукали спокій душі».

Окрім того, як додає кореспондент видання, з боку румунських ЗМІ також звучать тривожні посили. «Хоча це [вікаріат] здається інструментом єдності для румунів в Україні, якщо його не відкинути від самого початку, то він призведе до глибокого розколу серед румунів, — зазначає в авторському матеріалі для сайту activenews.ro Йосип Міхайлеану. — Румунська громада знає, що в українській державі існує політика насильницької асиміляції меншин, кульмінацією якої став закон про освіту 2018 року і закон про державну мову 2019 року… Жоден румунський священник не пішов до розкольників, хоча останні оголосили, що дозволять їм служити румунською. Як їм можна вірити після десятиліть, коли вони говорили зворотнє?».

Про те, яким може бути реальний механізм щодо наповнення вікаріату «ПЦУ», висловився релігієзнавець Олексій Смирнов. «Наповнити вікаріат можна тільки штучно. Наприклад, за допомогою участі в.о. голови Чернівецької ОДА Михайла Павлюка, який відомий завдяки тому, що сприяв насильницькому переведенню низки громад УПЦ в ПЦУ, на підставі сумнівних протоколів зборів громад, видаючи розпорядження про переведення», — підсумував він.

У свою чергу голова Юридичного відділу УПЦ протоієрей Олександр Бахов пояснив ситуацію з т.зв. «переходами» на Буковині: «Саме глави ОДА і були реалізаторами церковної “політики” Петра Порошенка. Вони сприяли перереєстрації храмів, що належать УПЦ. А в цій ситуації винна юридична процедура, пролобійована попереднім керівництвом Мінкультури, — зараз реєстратори, які займаються релігійними громадами, входять вже не в систему Мін’юсту, а підкоряються прямо губернаторам і не бояться ні царя, ні Бога».

У виданні припускають, що цей варіант з діями місцевої влади — єдиний «робочий» механізм, до якого може вдатися «ПЦУ». «Для цього необхідно хоча б невелику кількість віруючих, достатню для створення видимості “румуномовної громади”. На думку співрозмовників “Вістей”, таких знайти вдасться серед незадоволених, “скривджених” і проукраїнських активістів… Разом з тим, “румунський прецедент” можна буде використовувати і в інших регіонах України», — відзначає автор.

На фото: сусіди-румуни допомагають громаді УПЦ с.Михальча

відстояти храм, який прибічники «ПЦУ» хочуть захопити

Просмотров: (12)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *